långt inlägg :/

hej och förlåt att jag inte bloggat. hade gryyymma dagar i strömstad och sen jag kom hem har jag haft fullt upp, meeen ska försöka skriva lite kort om den senaste veckan dåra:

söndags: gick upp tidigt, packa in alla saker i bilen och sen drog jag, mamma och pappa iväg mot strömstad. åkte till capri (där jag bott i stuga ett par gånger när jag var mindre, minnen!) där vi låg och stekte på stranden tills det börja regna då gick vi och köpte glass och sen när det blev sol igen så la vi oss vid en annan strand där vi var helt ensamma. sen åkte vi in i strömstad och käkade. sen åkte vi mot campingen där jag skulle bo och mötte upp alla andra :) då åkte mamma&pappa hem och vi packa upp allting och sen tog vi oss ett kvällsbad och gick och kolla runt lite på campingen. såg massa krabbor, sjöstjärnor och ostron vid en brygga. sen grilla vi och bara satt och pratade

måndag: vi vaknade vid 8 (av värmen) och käka fort och packa med massa saker. sen åkte vi till saltö, sjukt fint var det där! vi hade en hel strand för oss själva och den såg ut precis som en strand i grekland ;) det var långgrunt och rätt dålig botten men istället solade vi och fiska krabbor haha. sen käka vi på en kiosk och sen åkte vi till lagunen (campingen alltså) där badade vi och simma ut till en studsmatta i havet. den var skittråkig haha :P sen duscha vi och fixade oss och sånt dära och sen åkte vi in till strömstad. där käkade vi på sämsta resturangen någonsin! där halva sällskapet (en familj + jag) hade ätit upp långt innan den andra familjen ens fått sin mat, och så kom en gubbe och så förlåt 611 ggr, jobbigt! sen efter ett par timmar när alla hade ätit upp tog vi en glass och gick runt och kollade och sen åkte vi tillbaka hem till campingen

tisdag: vi vakna vid 8 igen och åkte till en strand med vattenruschbana bredvid fast man landade i en pool då såklart. det var askul haha. är inte ett så stort fan av saltvatten direkt så jag solade mest haha. sen gick vi några hundra meter bort till en brygga där erik och albin fiskade medans jag, linnea, elin och lovisa fiskade krabbor och herre vad många krabbor vi fick säger jag bara! såfort man tatt upp en krabba och lagt den i hinken satte sig en annan på och ibland tom 3krabbor sammtidigt, inga små heller. sen fick jag en fisk på krabbspöt också haha, score! ;) sen åkte vi och åt asgott på en resturang och sen handla vi mat och albin var galen haha, härlig pojke det där :) sen käkade vi tårta vid stranden (firade födelsedag) och kvällsbadade :) sen grillade vi och satt uppe halva natten och spelade yatsy och jag säger bara: har nån sett göhran?? hahahaha, alla på hela campingen vet nog vem det är efter den natten haha :P hyrde sämsta trampcykeln och golfade också!! kom sist hahah

onsdag: hemresedagen då. vi låg på stranden vid campingen nån timme ínnan vi checkade ut och sedan åkte vidare mot torp där vi åt på donken :) sen släppte dem av mig hemma och jag drog iväg och tränade med mammsen med en gång. sen var allt skit den kvällen..

tordag: var på överby flera timmar köpte bla en stickad tröja från gina, världens gosigaste! såg även på film den kvällen men somnade i mitten (som vanligt)

fredag: rensade massa lådor på rummet, tränade och lagade mat såg på film igår med men somnade :( buhu

lördag/idag: cykla in till stan med mamma och kikade i affärer :) sen kom vi hem och strax där efter åkte vi till mormor&morfar där även min lille kusin var :)

imorrn ska vi antagligen passa kusinen och sen när han åkt ska jag träna :)

förlåt för långt inlägg, nu ska jag kolla på en annan film (och försöka att inte somna) så vi hörs imorrn! PUSS
/jessica


här kommenterar du :)

Tänk på vad du kommenterar:

ditt namn ?:
spara mina uppgifter ?

din e-postadress?: (bara vi som ser)

din blogg ?:

din kommentar:

Trackback
RSS 2.0